Det digitala klimatet

Vi lever i ett digitalt klimat och oavsett om du har ett företag eller om du är en konsument så behöver vi ha rätt kunskaper om den nya tidens marknadsföringskanaler och metoder för att kunna ta korrekta och strategiska beslut.

Internet är en ogreppbart stor arena och för många av oss ganska så  obevandrad mark. Att sondera terrängen i det nya reklamlandskapet kan kännas utmanande och ibland skrämmande, men ju mer vi använder oss av internet desto mer luttrade blir vi. En bransch som verkligen lyckats riktigt bra med att marknadsföra sig på webben är online casinona, som dagligen lockar miljontals nya spelare till sina casinon. 

Med hjälp av ganska så aggressiva marknadsföringsmetoder så  har ett flertal online casinon lyckats växa sig riktigt stora. Vad ska du tänka på när du väljer ett online casino?

  • Läs recensioner noggrant.
  • Kolla upp vilka omsättningskrav som gäller.
  • Välj med fördel en sajt som erbjuder dig att spela gratisversioner av deras spel ( det ger dig en möjlighet att testa programmeringen på sajten, se över grafiken men framförallt så får du en känsla för hur spelen fungerar, innan du spelar med dina egna pengar som insats).
  • Titta på vilka samarbetspartners casinot har. Exempelvis vilka speltillverkare de jobbar med, de som är riktigt seriösa lanserar inte sina spel på oseriösa sajter.
  • Kolla upp vilka licenser casinot har så att du kan säkerställa att de också erbjuder skattefria vinster.
  • Läs alltid användarvillkoren noggrant så slipper du att oönskade överraskningar dyker upp.

I likhet med andra branscher så använder sig online casinon av exklusiva erbjudanden för att locka nya kunder och du väljer själv om du vill ta emot det eller ej. Men skillnaden från då tiden- och nutidens marknadsföring är att reklam når oss hela tiden, när vi surfar på datorn, kollar i mobilen eller plattan vilket är oerhört effektivt för företag som vill nå ut med sin produkt eller tjänst.

Det är tydligt att en betydande stor del av befolkningen faktiskt föredrar att handla online eftersom att webbhandel hotar att konkurrera ut de fysiska butikerna. Detta är givetvis kluvet men för oss konsumenter så blir billigare då webbutiker sällan har samma höga omkostnader som de fysiska butikerna och därför kan de också hålla lägre priser. Än så länge…

Dr. Kay Dare